
10 manieren om jouw netwerkmarketingbedrijf deze week een "level-up" te geven!
Netwerkmarketing is niet alleen een uitstekende manier om een extra inkomstenstroom aan je leven toe te voegen, maar het geeft je ook de geweldige kans om deel uit te maken van een sterke gemeenschap van gelijkgestemde, gepassioneerde mensen! Dit bedrijfsconcept bestaat al tientallen jaren en groeit jaar na jaar exponentieel op wereldwijde schaal vanwege het feit dat ... Het werkt! Het residueel inkomen en het dubbele bedrijfsmodel dat de meeste bedrijven bieden, bieden jou de mogelijkheid om er ofwel een voltijdse carrière ofwel een mooi tweede inkomen van te maken.
Dat gezegd hebbende, om succesvol te zijn in deze business, moet je hard werken, buiten je comfortzone treden en volhardend zijn. Gelukkig, als je eenmaal een solide netwerk van relaties hebt opgezet, wordt je bedrijf VEEL minder tijdsintensief en is het bijna alsof je op de "automatische piloot" gaat. Zoals je je vast wel kunt voorstellen, is de sleutel om zo snel mogelijk op dit cruciale punt te komen!
Hier zijn 10 eenvoudige stappen om jou te helpen jouw bedrijf een vliegende start te geven en uw netwerkmarketingpotentieel in de komende 7 dagen te maximaliseren:
1. Gebruik de producten regelmatig
Dit is niet voor niets nummer 1! Dit is het meest genegeerde onderdeel van bijna elk netwerkmarketingbedrijf. Hoe verwacht je dat jouw bedrijf zal slagen als je jouw eigen producten niet eens gebruikt? Een review uit de eerste hand hebben van uw producten is ENORM. In staat zijn om vakkundig de vragen van jouw klant te beantwoorden, foto's van jezelf met jouw producten te plaatsen en mensen te informeren over de voordelen die jouw product kan bieden, zijn allemaal sleutels tot geweldige marketing en zorgen voor meer verkopen. Als je dat nog niet doet, ga de producten gebruiken, begin deze week, en zie zelf wat het voor jouw bedrijf doet.
2. Blijf leren
Dit is heel belangrijk! Zakelijke en zelfhulpboeken zijn een geweldige manier om te beginnen. Veel marktleiders of vooraanstaande CEO's hebben boeken geschreven over hoe ze hun bedrijf hebben opgestart en hoe ze de top hebben bereikt. Het pad volgen van succesvolle mensen voor je is altijd een slimme manier om in je bedrijf mee te beginnen. Het lezen van boeken over een positieve mindset en zakelijke mentaliteit zal je klaarstomen voor succes ook wanneer je te maken krijgt met een dip in je bedrijf of het gevoel hebt dat je niet door wilt gaan. Succesvolle mensen zijn continu bezig met hun zelfontplooiing en het verbreden van hun horizon. Ik raad aan om elke dag minimaal 15 minuten een mindset-, business- of zelfhulpboek te lezen, bij voorkeur 's ochtends, om de dag goed te beginnen! Tip: weinig tijd? Dan is een luisterboek ideaal. Luister bijvoorbeeld tijdens het autorijden, tijdens het wandelen met de hond of tijdens het poetsen. Zo gebruik je jouw tijd effectief.
3. Besteed zoveel mogelijk tijd met je upline
Jouw upline of diens upline is een enorme bron van kennis en informatie. Maak kennis met topdistributeurs in je team of andere teams en vraag hoe ze het hebben gedaan. Voer driegesprekken met jouw potentiële klanten/teamleden en jouw upline, zodat je zo snel mogelijk kunt praten over jouw producten en het bedrijfsmodel. De meeste mensen delen graag hun tips en advies met je. Wees coachable en luister naar hun advies.
4. Begin met het maken van een namenlijst en contacteer elke dag minimaal 10 mensen
Begin met het maken van een namenlijst. Noteer iedereen die je kent op deze lijst en vul deze lijst dagelijks aan. Denk aan de mevrouw achter de kassa, die meneer met dat leuke hondje, je buurvrouw enz... Iedereen die je kent. Contacteer dagelijks 10 mensen waarvan je denkt dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw producten of een extra inkomen. Door dit consequent te doen zal jouw lijst dagelijks groeien, gaan je sales omhoog en vindt je nieuwe teampartners. Note: Het is natuurlijk niet de bedoeling om mensen te gaan spammen. Jouw upline zal je graag uitleggen hoe je dit doet zonder een Spammy Pammy te zijn.
5. Zorg voor uw downline
Over dit onderwerp kan een heel boek worden geschreven. Onderhoud regelmatig contact, zeker in het begin. Bied online teammeetings en trainingen aan om uw team sterk te laten beginnen en prijs altijd de prestaties van uw teamleden. Bied incentives voor specifieke prestaties, zoals een gratis product, erkenning, gratis toegang tot een bedrijfstraining, geld of andere beloningen die je team gemotiveerd houden. Hoe meer je ze in het begin kunt motiveren en ze verbonden kunt krijgen met het team, hoe meer ze betrokken willen blijven en enthousiast zullen zijn om door te gaan met bouwen, meer geld gaan verdienen en hogerop te komen in marketingplan
6. Dupliceer om je team onafhankelijk te maken
Dit zal helpen om jouw tijd te vermenigvuldigen en jezelf en jouw team effectiever te maken. Geef altijd het goede voorbeeld. Stop nooit met werven, trainen en verkopen. Onthoud de KISS-formule - "Keep It Simple, Sweety" Je doet dit door eenvoudige, korte maar dramatische presentaties te geven en je downline te leren hetzelfde te doen. Help jouw team met hun gepersonaliseerde "elevator pitch" zodat ze zich op hun gemak voelen om de producten en de Business opportunity zo snel mogelijk te delen.
7. Creëer een klantenbestand
Dit is een ander grotendeels genegeerd, maar zeer belangrijk onderdeel van je activiteiten. Concentreer je niet zo veel op het opbouwen van een enorme downline dat je vergeet hoeveel winst je ook kunt maken door de producten aan klanten te verkopen. Sommige mensen zullen gewoon geen deel willen uitmaken van je downline, hoe een geweldig marketingplan je ook hebt. Maar ze kunnen erg geïnteresseerd zijn om de producten rechtstreeks van je te kopen. Dankzij sociale media hebben we onbeperkte toegang tot gratis marketing voor mensen die we kennen en voor mensen die we nog nooit eerder hebben ontmoet. Hoe meer je over de producten of je levensstijl post en mensen informeert over de voordelen van de producten, hoe meer je een consistente stroom van klanten en een gestage stroom van maandelijks terugkerend inkomen creëert.
8. Focus op de behoeften van je klanten
Je moet klanten meer geven dan ze verwachten. Probeer 80% van de tijd te luisteren en slechts 20% te praten. Door vragen te stellen en producten te kiezen op basis van hun individuele behoeften, blijven ze terugkomen. Post bij het posten niet alleen over je product; post over het probleem dat je klant heeft en waarom dit product zal helpen. Focussen op de pijnpunten van mensen en de oplossing die je voor hen hebt is wat hen naar je toe trekt. Je moet hun vertrouwen verdienen en behouden. Als je eenmaal hun vertrouwen hebt, kun je altijd om een aanbeveling vragen, wat leidt tot nog meer business en een grotere downline.
9. Stel dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse doelen in - en schrijf ze op!
Het stellen van doelen is essentieel en het creëren van haalbare doelen om niet meteen overweldigd te raken is belangrijk. Het opsplitsen van een groter doel in kleinere, gemakkelijker haalbare doelen is de sleutel tot succes. Je kunt niet zomaar naar het einde springen. Je moet elke dag vooruitgang boeken. Het opschrijven van je doelen zal je helpen slagen. Een doel is slechts een "voorbijgaande gedachte" of "wens" totdat je het opschrijft. Dan wordt het concreet en echt. Het is ook een goed idee om een zakelijk dagboek bij te houden van je dagelijkse activiteiten, omdat het je zal helpen productiever en tijdbewuster te worden.
10. Begin nu!
Het belangrijkste ingrediënt is ACTIE! Hoe sneller je begint met het volgen van de richtlijnen die jouw upline voor je heeft opgesteld, de producten en hun voordelen leert kennen en elke dag mensen begint te bereiken, hoe sneller jouw bedrijf van de grond komt en hoe gemotiveerder jij zult zijn om door te gaan! Als je niet zeker weet wat je moet zeggen of nog steeds aan het leren bent over de producten, vraag dan jouw upline om je te helpen je prospects te bereiken. Wanneer je vrienden, familie en collega's jouw enthousiasme voor je producten en je bedrijf zien, zullen ze automatisch meer willen weten over wat je doet. Geen actie ondernemen is de nummer 1 reden om ergens in het leven niet in te slagen. Als jij je elke dag inzet voor consistente actie, wordt je een succes in netwerkmarketing!
Door deze eenvoudige stappen te volgen, zul je zien dat de resultaten vrij snel zichtbaar worden in je bedrijf! Hopelijk heeft dit u enkele bruikbare ideeën opgeleverd om je te helpen groeien en slagen terwijl jij je in deze geweldige Business opportunity stort. En, zoals met alles wat de moeite waard is, vergeet niet te genieten van de reis op weg naar de top!
Succes
X Claudia
Reactie plaatsen
Reacties