• A year from now you will thank yourself for starting today.
  • Join now and change your life!
Home » Blog » Afvallen voor de zomer

Afvallen voor de zomer

Gepubliceerd op 26 februari 2021 om 17:02

Afvallen voor de zomer

Afvallen op tijd voor de zomer

Overgewicht hebben in de zomerse hitte is niet leuk. En het blootleggen van een dikke buik of dikke dijen is niet bepaald prettig als iedereen om je heen strandkleding ter grootte van muggen draagt ​​en olie op wespentailles druipt. In feite kan de zomer voor mensen met overgewicht een onaangename beproeving zijn met talloze mogelijkheden voor verlegenheid en ongemak. Laten we dus eens kijken hoe u een deel van uw vet kunt verminderen en de volgende zomer een gelukkiger ervaring kunt maken. Maar eerst een waarschuwing.

Zomer gewichtsverlies val
Een gegarandeerde manier om te falen is te zoeken naar een "kortere weg" -methode voor gewichtsverlies of dieet. Je weet wat ik bedoel: het soort programma dat belooft "een snelle, moeiteloze manier om af te vallen". In mijn ervaring werken geen van deze diëten of pillen echt, en het medische bewijs is vrij duidelijk: het maximale tempo van duurzaam vetverlies is tussen de 1 en 2 pond per week, misschien iets meer als je zwaarlijvig bent. Trouwens, als een briljante wetenschapper erin zou slagen een formule te verzinnen voor snelle, moeiteloze gewichtsvermindering, zou hij van de ene op de andere dag beroemder zijn dan Einstein. Hij zou zijn programma zeker niet verspreiden in reclames van 30 seconden op tv of in postorderreclame. Dus voor uw gezond verstand en uw financiële gezondheid, verspil geen tijd aan methoden voor gewichtsverlies die buitensporige beweringen doen. Als je dit niet gelooft, denk dan eens aan een van je vrienden met overgewicht die voorstander is van de korte-termijn benadering '20 pond afvallen in twee weken', en vraag jezelf af waarom ze nog steeds overgewicht hebben.

Drie maanden zomerdieetplan

Je kunt in een week of twee niet veel afvallen. U heeft ongeveer drie maanden nodig om een ​​significante invloed op uw lichaamsvorm te hebben. Onthoud dat het menselijk lichaam geïnteresseerd is in overleven, niet in cosmetisch uiterlijk, en aangezien snel gewichtsverlies een  symptoom is van ziekte en niet van een goede gezondheid, is de enige gegarandeerde manier om uw lichaamsvorm te verbeteren, een geleidelijke verandering naar gezond eten en meer oefeningen. In drie maanden tijd kunt u ongeveer 11 kilo afvallen - meer dan genoeg voor de meeste mensen met overgewicht om merkbare gezondheidsverbeteringen te ervaren, evenals een veel slanker lichaam. En door op deze manier geleidelijk uw gewicht te verminderen, heeft u veel minder kans op gewichtstoename, dus indien nodig kunt u meer blijven verliezen met minder risico op een afslankstop of ander obstakel.

 

Je hebt een motief nodig

Niemand houdt ervan om zijn gewoontes te veranderen. Dus als je je eet- en bewegingsgewoonten wilt veranderen, heb je een sterk motief nodig - iets om je op dieet te houden en te bewegen als je verveeld raakt. Welk motief je ook kiest, het moet iets krachtiger zijn dan de drang om lekker calorierijk voedsel te eten. voor de tv!

 

Een goed motief voor gewichtsverlies

Alles wat je van tevoren verplicht om jouw doel voor gewichtsverlies te bereiken, vormt een geweldige drijfveer. Dus wees moedig. Boek een dure strandvakantie of koop prachtige kleding die past bij het lichaam dat je aan het einde van jouw dieetprogramma wilt hebben. Voor beide acties is het nodig dat u slaagt, en daarom zorgt u voor een constante motivatie.

 

Wees positief over korte termijn offers

Of je nu probeert af te vallen voor de zomer, geld wilt besparen of examens wilt halen, een belangrijk onderdeel van de motiverende legpuzzel is je vermogen om positief te zijn over het brengen van korte termijn offers. De keuze is vrij eenvoudig: je kunt je concentreren op de "ontbering" die gepaard gaat met het opgeven van bepaalde voedingsmiddelen, of je kunt je concentreren op de voordelen die je krijgt als je deze voedingsmiddelen niet eet. Helaas concentreren veel afslankers zich op het gevoel van missen. Na een tijdje zien ze hun dieet als een last, een verveling, een slechte noodzaak. Dit is de reden waarom zo velen van hen stopten. Ze kunnen de voordelen van gewichtsverlies niet "zien". Als je jouw lichaamsvorm voor de zomer wilt verbeteren, moet u deze valstrik vermijden en de voordelen op langere termijn waarderen die u zult ontvangen door korte termijn aanpassingen aan jouw levensstijl aan te brengen.

Denk aan gezond eten, niet aan gewichtsverlies

Naar mijn mening is een van de meest effectieve strategieën voor gewichtsverlies het focussen op gezond eten. Ik zeg niet dat je niet op je weegschaal moet staan, meet de voortgang niet uitsluitend aan de hand van wat de weegschaal zegt. Houd er rekening mee dat het net zo belangrijk is om van je eten te genieten en je goed te voelen over je veranderde eetgewoonten. En elk dieet dat je haat, zal gegarandeerd mislukken, ongeacht hoeveel gewicht je verliest, want zodra u uw doel bereikt, zult u terugkeren naar uw oude eetgewoonten en elk verloren kilo terugwinnen.

 

Beweging biedt geweldige indirecte voordelen

Lichaamsbeweging verbrandt extra calorieën en helpt daarom om je calorietekort te vergroten. Maar het directe effect op het gewichtsverlies is doorgaans vrij klein. In feite is het niet ongebruikelijk om aan te komen als u begint met trainen. De echte voordelen van gewichtsvermindering van lichaamsbeweging zijn indirecte voordelen. Het verhoogt onze stofwisseling, helpt ons calorieën sneller te verbranden en verbetert ons humeur, waardoor onze behoefte aan comfortabel eten meestal afneemt. Overdrijf uw trainingsoefeningen echter niet. Ik ben de tel kwijtgeraakt van het aantal afslankers dat te krachtig begon te trainen en binnen 3 weken opgebrand was. In het ideale geval begint u met 45 minuten / dag aan lichamelijke activiteit die u gemakkelijk kunt beheren, en verhoogt u heel geleidelijk de duur en intensiteit. Luister te allen tijde naar uw lichaam en zorg ervoor dat u van tevoren wat stretcht wordt en daarna weer ontspant.

 

Zie jezelf zoals je wilt zijn

Als jouw doel een taille is die je met trots in de zon kunt laten zien, wacht dan niet tot je het toevallig 'ziet'. Visualiseer het vanaf het moment dat je begint met diëten. Stel je voor dat je langs een strand loopt of naast het zwembad ligt met een perfect platte buik. Wat jouw ambitie ook is voor jouw gewicht of lichaam, wen er aan om het zo gedetailleerd mogelijk te visualiseren. Omdat "het zien" de eerste stap is om het waar te maken. Zoals ze zeggen, zegt één foto meer dan duizend woorden.

 

Voel je je Ontmoedigd? Visualiseer gewoon de voordelen!

Als u veel moet afvallen (45kg +), denk je misschien niet dat 11 kg afvallen in drie maanden bijzonder de moeite waard is. Stel jezelf dan deze vraag: Wat is het alternatief? Welke methode je ook kiest, je zult niet sneller afvallen, dus het is alleen een kwestie van wanneer je begint en hoe lang het gaat duren. Ik kan de laatste vraag nu voor je beantwoorden. Het afvallen van 45kg duurt ongeveer een jaar - meestal iets langer, rampen onderweg meegeteld. Vijftien maanden zou een meer realistische tijdspanne zijn om het gewicht met dit volume te verminderen. Dit is niets. Stel je voor dat je 45 kilo lichter over straat loopt en vertel me dat 15 maanden lang gezond eten een te hoge prijs is om te betalen voor zo'n geweldig vooruitzicht.

 

Uw eerste prioriteit - Krijg ondersteuning

Als je echt wilt afvallen voor de zomer, is het vinden van ondersteuning je eerste prioriteit. Word lid van een dieetgroep, of een fitnessstudio, of ga naar afslankbijeenkomsten. Of word lid van een online forum. In je eentje afvallen kan prima, mits het goed gaat en je weegschaal mooie dingen blijft zeggen. Maar wanneer zich moeilijkheden voordoen, en dat zal zeker gebeuren, kan het hebben van de steun van echte mensen het verschil maken tussen succes en mislukking. Als u problemen ondervindt bij het vinden van ondersteuning, probeer dan onze Facebookgroep voor gewichtsverlies. Het is erg leuk en erg inspirerend. 

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.